A sakk, mint oktatási eszköz bevezetésének elsődleges célja a személyiségfejlesztés, a tehetséggondozás, a kritikai gondolkodás fejlesztése intézményi keretek között, heti rendszerességgel, a tanítási idő keretében.
További célok
- sakk-alapismeretek átadása
- a logikus, kritikai gondolkodás képességének kialakítása
- önálló döntéshozatal kialakítása és erősítése
- összefüggések, globális folyamatok felismerése
- önálló tapasztalatgyűjtés, adatfeldolgozás gyakorlatának kialakítása
- gyakorlatias szemlélet kialakítása
- kreativitás növelése
- viselkedészavaros tanulók segítése az oktatásba való beilleszkedésben
- memóriafejlesztés
23/2013. (III. 29.) EMMI rendelet 7.25. – Képességfejlesztő sakk kerettanterv 1–4. évfolyam számára
!!! A Sakkpalota Komplex Képességfejlesztő Program bevezetéséhez ajánlott dokumentumok letölthető PDF formátumaiért kattintson az ikonokra!