Képzés ismertető
A képességfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz a 3-4. évfolyamon tanítók számára
A Polgár Judit Sakk Alapítvány akkreditált 30 órás online kurzust fejlesztett ki azon kollégák számára, akik elvégezték „A tehetségfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz” 30 órás akkreditált alapképzést.
A továbbképzés tanulási időszükséglete órában: 30 óra
A továbbképzés hossza/időtartama-hetekben: 6 hét
A kurzus díja: 80.000 Ft
Átutalással a következő bankszámlaszámra:
JPF World Kft.
OTP Bank
11707110 - 20004006 - 00000000
Kérjük, a közlemény rovatba írják be, hogy „Sakkpalota képzés 3-4. + Saját név”
A jelentkezés módja:
Az online regisztrációs felületen.
Ha elakadna a regisztrációnál, ez a videó segíthet:
Az akkreditált program részvételi díja a pedagógus-továbbképzésre fordítható keretből elszámolható, valamint időtartama a 120 órás kötelező képzésbe 30 órában beszámítható. Erről tanúsítvány kerül kiállításra.
A továbbképzés célcsoportja:
Tanítók, tanárok, pedagógus diplomával rendelkező sakkoktatók, fejlesztéssel foglalkozó pedagógusok.
A továbbképzésen való részvétel feltétele: Egyetemi vagy főiskolai végzettség és „A tehetségfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz” 30 órás akkreditált alapképzés elvégzése szükséges.
A képzésbe bevonható résztvevők száma: (min.- max.) 10 – 35 fő
A továbbképzés célja:
A továbbképzés legfőbb célja, hogy a tanítók, tanárok ismerjék meg a Polgár Judit módszer részét képező képességfejlesztő sakkot,
- mint oktatási-, fejlesztési és tehetségfejlesztő eszköz nyújtotta lehetőségeket a 3-4.évfolyam munkájában
- a sakkozás alapelveinek, a sakkstratégia és sakktaktika alapjai alkalmazásának lehetőségeit a 3-4. évfolyamon munkájában
- a sakkozás személyiségformáló hatását, a sakkoktatás során fejleszthető képességeket.
Alapítási kérelem nyilvántartási száma: A/10020/2020
Az alapítási engedély száma: 12/7/2021
Felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/003438
Polgár Judit nevéhez fűződő képességfejlesztő sakk módszertani fejlesztői az évek óta jelentkező igényeknek megfelelve, - a Sakkjátszótér óvodapedagógusoknak és a Sakkpalota 1-2. évfolyam tanítóinak kifejlesztett tanfolyama után, - kidolgozták a 3-4. osztályban tanítók részére is továbbképzését. Sakk, mint oktatási eszköz kerettanterve a megújult nevelésközpontú iskola, s ezen belül egy kompetencia alapú nevelési-oktatási folyamat része, amely biztosítja a sakkozás intézményesen szervezett tanítását-tanulását. A Sakk, mint oktatási eszköz projekt alkalmazásának elsődleges célja a személyiségfejlesztés, a képességfejlesztés, a tehetséggondozás, a kritikai gondolkodás fejlesztése intézményi keretek között, heti rendszerességgel, tanítási idő keretében. A képzés segítségével, az 1-2. osztályos képzésen elsajátított ismeretekre építve, a pedagógusok külön tárgyként vagy oktatási eszközként is alkalmazni tudják a képességfejlesztő sakk kínálta lehetőségeket.
A távoktató programcsomag feldolgozása online történik, egyéni haladási ütemben, a Moodle felületén. Specialitása a képzési anyagban megtalálható közel 40 db videófelvétel, melyeken a résztvevők életszerű szituációkban láthatják a tananyag megvalósíthatóságát a gyakorlatban.
Két modulra tagolódik, a 3. és 4. osztályra. A modulokat összesen 10 szintre, a szintek további egységekre bontással tettük átláthatóvá.
Alapja, a tanítók és tanulók rendelkezésére álló képességfejlesztő munkafüzetek és a különböző, több célra használható, színes, módszertani szempontból kiváló képességfejlesztő eszközök használati lehetőségei, az 1-2. évfolyam anyagára és eszközrendszerére építve. A képzésen résztvevők számára az új anyagok feldolgozása szöveges formátumban, valamint videófelvételek és online játékok formájában állnak rendelkezésre. A képzés során 5 konzultáció, a konzulenssel való csoportos és személyes kommunikáció a Moodle felületen, valamint fórumozás a csoporttársakkal segíti a tananyag feldolgozását. Minden szinten önellenőrzéssel megoldható gyakorlófeladatok teszik lehetővé az ismeretek elmélyítését. A tanítási szintekhez kötődő beadandó feladatok, tesztek elvégzése kötelező eleme a tanfolyam sikeres elvégzésének.
A továbbképzés hossza/időtartamán (6 hét) belül a résztvevő záródolgozatot nyújt be, minimum 3 oldal terjedelemben.
A saját intézmény tanulóinak fejlesztési igényeihez igazodó egy óraterv elkészítése a megismert kerettanterv alapján a 3. vagy 4. évfolyam munkájára vonatkoztatva. Értékelési szempontok: - az óratervben leírt eljárások kellő részletezettsége a gyakorlati megvalósíthatóság szempontjából, - az óraterv logikus felépítése a megadott szempontok alapján (pedagógiai cél, sakkoktatási cél, a pedagógus tevékenysége, a gyermekek tevékenysége, módszerek, eszközök, értékelés). Ha a résztvevő nem teljesíti a képzés ideje alatti, az egyes modulok elsajátításához tartozó ellenőrző teszteket, beadandó feladatokat, a záródolgozat nem adható be.
A záródolgozatot értékelése egyénenként, a visszajelzés szövegesen, a benyújtást követő 1 héten belül megtörténik. Maximális pontszám: 100 pont, a feladat teljesítéséhez szükséges 75 pont (75%).
A képzésen megszerezhető maximális pontszám: 220 pont. A tanfolyam teljesítéséhez szükséges 165 pont (75%). Minősítés: megfelelt, nem felelt meg.
A tanfolyam zárására és a tanúsítványok kiküldésére a képzés kezdetétől számítva a 8. hét végéig valósul meg.
Eredménytelen vizsga esetén a képzésben részt vevő – a képzést szervezővel egyeztetett időpontban – egy javítóvizsgát tehet.
A kurzus szervezője biztosítja a résztvevők számára:
- A Polgár Judit Módszer online kurzus felületén a komplett távoktatói anyagot, a Résztvevői munkafüzetet és a felület felhasználói útmutatóját,
- a képzés elvégzéséhez szükséges szakirodalmakat, melyeket a kurzus díjának befizetését követően juttat el a résztvevőhöz. (Polgár Judit: Sakkpalota 3. képességfejlesztő feladatgyűjtemény Polgár Judit: Sakkpalota 4. képességfejlesztő feladatgyűjtemény)
A képzésen való részvétel technikai feltételei, minden résztvevő számára:
- a képzés anyagának elsajátításához jegyzetfüzet, íróeszköz
- számítógép vagy tablet
- folyamatos internet kapcsolat
- hangszóró és mikrofon
- webkamera
A képzés szervezője elektronikus úton tartja a kapcsolatot a résztvevőkkel. A képzéssel kapcsolatos útmutatót, a képzési anyag hozzá féréséhez szükséges információkat, a tananyag elsajátításához szükséges időtartam meghatározását, a javasolt egyéni haladási tervet a képzés megkezdése előtt, e-mailben kapják meg a jelentkezők.
A képzés szervezője a képzés elvégzését követően és sikeres záródolgozat esetén kiállítja a tanúsítványt, amit elektronikus úton juttat el a résztvevőnek. A képzés lezárását követően a résztvevők elégedettségi kérdőívet töltenek ki online, anonim módon, amit a képzés szervezője készít el.
Az útmutatóban található az egyén tanulását támogató és a teljesítményét értékelő konzulensek elérhetősége és a kapcsolattartás módja.
A tanfolyamnyitó, 1. konzultáción a „megjelenés” kötelező. A többi konzultáción történő részvétel egyéni döntés alapján történik.
A tanítási egységekhez kötődő feladatok, tesztek elvégzése és szükség szerinti elküldése a konzulensnek kötelező eleme a tanfolyam sikeres elvégzésének.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a tanfolyami helyek száma korlátozott, ezért a jelentkezés sorrendjében biztosítjuk a tanfolyami helyeket. A tanfolyamon való részvétel regisztrációhoz kötött.
- Dr. Szabóné Dancsik Tünde
- Gubik Barbara
- Huszti Erika
- Judák-Vas Anikó
- Juhászné Fekete Angéla
- Kőszeginé Marosi Judit
- Őryné Gombás Csilla
- Sándor Csilla Judit
- Sörfőzőné Haskó Ildikó
Résztvevői ütemterv
A tananyag feldolgozásának időbeosztása |
|||
Egységek | Témakörök |
A feldolgozáshoz szükséges idő |
|
1. Tanfolyamnyitó konzultáció |
A tanfolyam és a tananyag bemutatása (Bevezetés) |
? 1 óra | |
1. MODUL: A 3. osztályos tananyag feldolgozása | |||
1. egység | GYALOG szint | ? 2 óra | |
- Az 1-2. osztályos alapképzés anyagának ismétlése | ? 1½ óra | ||
- Gyalog szint teszt | ? ½ óra | ||
2. egység | HUSZÁR szint | ? 2½ óra | |
- A 3. osztályos feladatgyűjtemény leckéinek felépítése | ? 2 óra | ||
- Huszár szint teszt | ? ½ óra | ||
3. egység | FUTÓ szint | ? 2 óra | |
- A 3. osztályos Sakkpalota képességfejlesztő óra menetének megbeszélése - ajánlás | ? 1½ óra | ||
- Futó szint feladat | ? 1½ óra | ||
2. Konzultáció | Az 1-3. egység anyagával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélése (A konzultációs link a Polgár Judit Módszer online kurzus felületén, a Futó szint elvégzése után válik elérhetővé.) |
? 1 óra | |
4-5. egység | BÁSTYA szint | ? 2 óra | |
- A 3. osztályos gyerekek képességfejlesztő eszközei és játékai - alapeszközök bemutatása a gyakorlatban | ? 1 óra | ||
- További ajánlott fejlesztő eszközök bemutatása | ? ½ óra | ||
- Bástya szint feladat | ? ½ óra | ||
6-7-8. egység | VEZÉR szint | ? 2½ óra | |
- A 3. osztályban tanító pedagógusok fejlesztő eszközei - eszközök bemutatása a gyakorlatban | ? 1 óra | ||
- További ajánlott fejlesztő eszközök bemutatása | ? ½ óra | ||
- Játékok saját készítésű eszközökkel | ? ½ óra | ||
- Vezér szint teszt | ? ½ óra | ||
3. Konzultáció | A 4-8. egység anyagával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélése (A konzultációs link a Polgár Judit Módszer online kurzus felületén, a Vezér szint elvégzése után válik elérhetővé.) |
? 1 óra | |
2. MODUL: A 4. osztályos tananyag feldolgozása | |||
9. egység | KIRÁLY szint | ? 2½ óra | |
- A 4. osztályos feladatgyűjtemény leckéinek felépítése | ? 2 óra | ||
- Király szint teszt | ? ½ óra | ||
10. egység | SAKKTÁBLA szint | ? 2 óra | |
- A 4. osztályos Sakkpalota képességfejlesztő óra menetének megbeszélése - ajánlás | ? 1½ óra | ||
- Sakktábla szint feladat | ? ½ óra | ||
4. Konzultáció | A 9-10. egység anyagával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélése (A konzultációs link a Polgár Judit Módszer online kurzus felületén, a Sakktábla szint elvégzése után válik elérhetővé.) |
? 1 óra | |
11-12. egység | JÁTSZMA szint | ? 2 óra | |
- A 4. osztályos gyerekek képességfejlesztő eszközei és játékai - alapeszközök bemutatása a gyakorlatban | ? 1 óra | ||
- További ajánlott fejlesztő eszközök bemutatása | ? ½ óra | ||
- Játszma szint feladat | ? ½ óra | ||
13-14-15. egység | SAKKPALOTA szint | ? 2½ óra | |
- A 4. osztályban tanító pedagógusok fejlesztő eszközei és játékai - eszközök bemutatása a gyakorlatban | ? 1 óra | ||
- További ajánlott fejlesztő eszközök bemutatása | ? ½ óra | ||
- Játékok saját készítésű eszközökkel | ? ½ óra | ||
- Sakkpalota szint teszt | ? ½ óra | ||
16. egység | „A KREATÍV GONDOLKODÁSHOZ VEZETŐ ÚT” szint | ? 2 óra | |
- Projekt ajánlások osztályoknak és iskolai szinten | ? 1 óra | ||
- Záródolgozat előkészítése | ? 1 óra | ||
5. Tanfolyamzáró konzultáció | A 11-15. egység anyagával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélése (A konzultációs link a Polgár Judit Módszer online kurzus felületén, "A kreatív gondolkodáshoz vezető út" szint elvégzése után válik elérhetővé.) |
? 1 óra | |
Záródolgozat elkészítése és beküldése | ? 2 óra | 6. hét végéig | |
A záródolgozat értékelése a tanfolyamvezető és a konzulens által | 7. hét végéig | ||
Tanfolyamzárás, tanúsítványok kiküldése | 8. hét végéig | ||
A tantárgy ismeretanyagának feldolgozásához szükséges időtartam | ? 30 óra |
Képzési időpontok és jelentkezés
A következő online 30 órás, “A képességfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz a 3-4. évfolyamon tanítók számára” képzés kezdő időpontja:
2021. október 15.
A kurzus időtartama 6 hét, azaz november 26-ig kell elvégezni.
A regisztráció és a kurzus részvételi díjának befizetési határideje: 2021. október 6.
Fontos jellemzője, hogy rugalmasan lehet tanulni, a kurzus ideje alatt folyamatosan hozzá lehet férni a tananyaghoz, a feladatokhoz. A tanulás ideje és ütemezése tetszés szerint alakítható, egyéni ütemben történik.
A képzésen való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött. A képzés megfelelő számú jelentkezés esetén indul.
Regisztráció itt!
Nagyon fontos, hogy a regisztráláskor használt adatok megegyezzenek a személyi igazolvány adataival!
Ha elakadna a regisztrációnál, ez a videó segíthet:
A kurzus megkezdése előtt a résztvevőknek elküldjük a Polgár Judit: Sakkpalota 3. képességfejlesztő feladatgyűjteményt és a Polgár Judit: Sakkpalota 4. képességfejlesztő feladatgyűjteményt, melynek előfeltétele a részvételi díj befizetése.